Industria auto europeană încă merge bine: ce arată ultimele date

de: Andrei Tilimpea
17 11. 2022

Grupul VW a fost cel mai remarcabil, în timp ce numărul 2 Stellantis și numărul 3 Hyundai Group au avut vânzări în scădere.

Vânzările de mașini în Europa au crescut pentru a treia lună în octombrie, pe măsură ce problemele legate de lanțul de aprovizionare s-au atenuat, deși există o îngrijorare crescândă că deteriorarea condițiilor economice încep să descurajeze cumpărătorii.

Înmatriculările de mașini noi au crescut cu 14%, până la 910.753 de vehicule luna trecută pe piețele UE, Marea Britanie și EFTA, a declarat asociația industrială ACEA.

Industria a revenit la creștere în august, după 12 luni consecutive de declin.

Grupul Volkswagen, cel mai bine vândut producător de automobile din regiune, a fost performerul remarcabil pentru această lună, cu o creștere de 40% față de un an în urmă. No. 2 Stellantis a înregistrat o scădere a vânzărilor cu 1,8%, în timp ce numărul 3 Hyundai Group a scăzut cu 4,9%.

Criza semiconductorilor încă persistă

În timp ce producătorilor de automobile le este oarecum mai ușor să securizeze semiconductori și alte componente care au lipsit, criza energetică din regiune crește costurile și împiedică o redresare mai substanțială și au fost cu mult sub nivelurile de acum câțiva ani.

„Chiar și cu o anumită îmbunătățire presupusă anul viitor, piața va rămâne cu mult sub ceea ce era considerat volumul normal de operare înainte de pandemie”, au scris analiștii LMC Automotive într-un raport săptămâna trecută.

Europa se pregătește pentru o iarnă sumbră, în timp ce inflația cu două cifre stăpânește în regiune. Germania, cea mai mare economie a zonei, este de așteptat să se contracte, în timp ce Franța, Italia și Spania s-ar putea extinde doar ușor. În Marea Britanie, unde vânzările de mașini se îndreaptă spre cel mai rău an din 1982, inflația a atins luna trecută un maxim din ultimii 41 de ani.

Producătorii din regiune încep să vadă semne de pauză din partea clienților, Stellantis semnalând o ușoară scădere a achizițiilor. BMW a avertizat, în mod similar, că regiunea este pe piciorul din spate, cu o nivelare a cererii fiind mai pronunțată în țările din nordul Europei.

Vehiculele de lux de ultimă generație au fost relativ rezistente, iar producătorii de automobile beneficiază în continuare de comenzile neocupate acumulate în perioada de vârf a crizei lanțului lor de aprovizionare.